DUPQA

DUPQA (Doskonalenie Umiejętności Prezentera QA) powstała po to, aby uczynić Cię lepszym prezenterem/prezenterką. To jednak nie stanie się samo. Pomożemy Ci, ale większość pracy należy do Ciebie. Oto lista zadań:

  1. Przeczytaj to:
    http://storage.ted.com/tedx/manuals/tedxspeakerguide.pdf
    http://resonate.duarte.com/
  2. Zastanów się jakie są główne „take aways” z Twojej prezentacji (nie więcej niż trzy).
    Zapisz je. Twoim celem jest to, żeby one zostały w głowach słuchaczy i obijały się tam jeszcze długo.
  3. Stwórz prezentację. Przestrzegaj prostej reguły: to musi być opowieść, tzn. wstęp cheap jerseys (wyzwanie – problem), rozwinięcie (rycerz pokonuje smoka) i zakończenie (rozwiązanie i podsumowanie).
  4. Oszacuj czas. Lepiej mieć mniej slajdów niż za dużo. Pamiętaj, że masz tylko 15 minut.
    O jednym slajdzie można mówić przez 5-10 minut. Może więc 3 slajdy wystarczą? 15 to już raczej zbyt wiele. Masz zaintrygować ludzi tematem, tak, żeby chcieli postawić Ci piwo po prezentacji cheap jerseys żeby usłyszeć więcej. Tylko tyle i aż tyle. Lepiej skończyć przed czasem i zostawić czas na pytania niż pozwolić sobie przerwać. A my będziemy przerywać!„Timing jest wszystkim” – Michael Jordan.
  5. Wyślij nam prezentację, najlepiej nagraj filmik ze swoim wystąpieniem i udostępnij go nam a my powiemy Ci co można poprawić.
  6. Powtórz wystąpienie jeszcze raz, tym razem w lepszym stylu.
    Zrób to przed lustrem, a jeszcze lepiej przed: żoną/mężem/dziewczyną/chłopakiem/dzieckiem/mamą/ciocią/babcią/prababcią. To może być najlepszy niedzielny rodzinny obiad w Waszym życiu! W końcu zrozumieją czym się zajmujesz, żeby zarobić na chleb z masełkiem (i piwo).
  7. Przyjdź na KraQA wcześniej, pomożemy Ci wszystko sprawdzić, wypróbować mikrofon, itp., itd. To zwiększy Twoją pewność siebie i zmniejszy stres.
  8. Po prostu zrób to. W razie czego pomożemy, ale nie będzie potrzeby, w końcu: http://kraqa.presenter.you.are.mighty.aninote.com/ (odtwarzać tylko z dźwiękiem!:)

kraqa-05